صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

جلسه اول:اصطلاحات رایج دربافندگی


 اصطلاحات رایج در بافتنی دو میل

 

میل: میل های بافتنی با هر جنسی موجود است مانند پلاستیکی ,بامبو ,فلزی و … دوباره این نکته را می گویم که چیزی را انتخاب کنید که با ان احساس راحتی کنید .

آموزش بافتنی

دانه: حلقه های کوچک و اولیه که در ابتدای کار روی میله انداخته می شود، دانه نام دارند. برای شروع بافتنی به اندازه ای که نیاز داریم مانند فیلم زیر، دانه ها را سر بیاندازید که به آن اصطلاحا سر انداختن می گویند.

رج: به هر ردیفی که بافته می شود، رج گفته می شود. در بافتنی یک رج رفت و یک رج برگشت داریم.

آموزش بافتنی

 

بافت دانه از زیر: اصلاحی است که در بافتن به کار می رود. در بافت دانه از زیر، نخ آزاد را باید در پشت میل قرار دهید و با میله سمت راست، یک دانه از میل سمت چپ بگیرید و نخ را از زیر و از وسط دانه رد کنید.

بافت دانه از رو: برای بافتن دانه از رو، باید نخ را بر روی میل قرار داده و میل سمت راست را از رو وارد دانه میل سمت چپ کرده و از وسط دانه رد کنید.


ژته: ژته دانه اضافی هست که در لابه لای بافت روی میل قرار گرفته می شود. از ژته برای اضافه کردن دانه، طرح های چین دار و حاشیه لباس استفاده میشه.

کور کردن: بعد از اینکه تمام مراحل بافت تمام شد، باید قسمت انتهایی بافت را کور کنید. بافت کور به این شکل است که باید دو دانه را با هم یکی کرده و از زیر ببافید. دانه سمت راست را دوباره وارد میل سمت چپ کنید و دوباره با دانه بعدی یکی کرده ببافید. این کار را تا انتهای رج باید تکرار کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
الهه کارگر پنج‌شنبه 29 خرداد 1399 ساعت 18:09

سلام .
اموزش ها عالی بود .خیلی خوبه اموز ش ها همیشه اینجا هست و میتونیم ازش استفاده کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد