صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

جلسه هفتم :آموزش پاپوش

بافت پاپوش زنانه با قلاب

پاپوش یک چیزی مثل جوراب است که در این روزهای سرد به کمکتان می آیدو گرمتان می کند. پاپوش های دخترانه و پاپوش های زنانه بسیاری را در بازار می بینید و برای خرید اقدام می کنید اما بسیار گران هستند اما اگر طرز بافت پاپوش زنانه را در این مطلب دنبال کنید خواهید دید که فقط نیاز به هزینه خرید کاموا و میل می باشد. با دلگرم همراه شوید .

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس

آموزش پاپوش بافتنی زنانه و دخترانه

1 - آموزش بافت پاپوش زنانه بافتنی در منزل

لوازم مورد نیاز:

  • کاموای قهوه ای یک کلاف
  • کاموای فیروزه ای یک کلاف
  • قلاب مناسب کاموا

روش بافت پاپوش زنانه زیبا در منزل

  1. برای بافت کف پاپوش، با کاموای رنگ فیروزه ای 40 عدد زنجیره ببافید.
  2. دور تا دور زنجیره را 6 رج پایه کوتاه ببافید، یعنی زنجیره را از دو طرف با پایه کوتاه پر کنید، وقتی به سر و ته زنجیره رسیدید داخل زنجیره اول و آخر را 3 عدد پایه کوتاه بزنید، به این طریق در حین دور زدن، طول کف پاپوش نیز همراه عرض آن زیاد خواهد شد.
  3. وقتی کف پاپوش تمام شد، با کاموای رنگ قهوه ای دور تا دور کف پاپوش را پایه بلند تکی بزنید.
  4. رج بعد نیز به همین ترتیب پایه بلند ببافید.
  5. در کل 5 رج پایه بلند با کاموای قهو ای باید ببافید ولی وقتی به قسمت جلوی پاپوش میرسید در هر رج به طور مساوی 5 پایه کوتاه را به صورت پراکنده در قسمت جلو کم کنید. ( با دانه های کناری یکی کنید )
  6. بعد از تمام شدن بافت از قسمت داخلی جلوی پاپوش دانه بگیرید و برای تزئین بند روی آن را ببافید تا به اندازه عرض پنجه پا برسد و سپس بندینک روی پاپوش را با یک دکمه مطابق تصویر به پاپوش وصل کنید.
  7. بافت این پاپوش برای کسانی که کمی قلاب بافی میدانند بسیار آسان است و تصویر به تنهایی میتواند راهنمای خوبی برای بافت باشد و نیازی به توضیح جانبی نداشت، توضیح بافت صرفاً برای تعداد دانه ها و ... داده شده است.

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس


2 - آموزش بافت کفش روفرشی

وسایل مورد نیاز جهت بافت

  • کاموا در سه رنگ مختلف
  • از هر رنگ کاموا 1 عدد کلاف 100 گرمی
  • قلاب شماره صفر ، نخ یک لا

آموزش طرز بافت کفش روفرشی زنانه

تکه زیرین روفرشی :

  1. از کلاف سبز رنگ 46 دانه زنجیره ببافید. 3 رج مدل پایه کوتاه، کنار هم قلاب بزنید. سپس کاموای 110 K قرمز رنگ را سر انداخته کار را با آن ادامه دهید.
  2. با رنگ قرمز هر میل را 3 بار در یک زنجیره فرو برده، در هر بار 1 نخ بیرون کشیده، سپس 3 دانه نخ را که روی قلاب مانده یکی کنید« پایه بلند.»
  3. این مدل را فقط 1 رج ببافید.
  4. 2 رج آخری را با کاموای نارنجی رنگ و سبز رنگ (مدل بافت پایه بلند) بافته، کار را تمام کنید.

تکه جلوی کفش روفرشی

  1. با رنگ نارنجی کاموا 10 عدد زنجیره بزنید. روی زنجیره‌های ابتدایی 1 زنجیره زده 9 دانه دانه پایه بلند ببافید. مدل یاد شده را 15 رج تکرار کرده و ببافید.
  2. قسمت جلوی کفش روفرشی را به رو دولا کرده با سوزن به تکه قبلی روفرشی بدوزید. سپس با رنگ قرمز کاموا دور تا دور روفرشی را سوزن دوزی کرده، کار را تمام کنید.

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس

3 - آموزش پاپوش زنانه مجلسی :

  1. طرز بافت پاپوش : رج اول ۵ زنجیره می زنیم و بعد از گرد کردن داخل حلقه با سه زنجیره بافت را شروع می کنیم و با ۷ پایه بلند رج اول را تمام می کنیم
  2. رج دوم را با سه زنجیره شروع می کنیم واین بار در هر دانه دو پایه بلند می بافیم یعنی ۱۴ پایه بلند می بافیم.
  3. رج بعدی را نیز مانند رج قبل می بافیم یعنی در هر دانه دو پایه بلند می بافیم تا تعداد پایه ها به ۲۸ برسد.
  4. حالا تا رج ۱۳ در هر دانه یک پایه بلند می بافیم .وقتی که پایه ای اضافه نشود همانطور که می بافیم بافتمان حالت کاسه می شود.البته شما می توانید بر اساس سایز پای خود تعداد رج هایی که ساده می بافید را کم یا زیاد کنید .همانطور که در عکس می بینید با پوشیدن پاپوش به راحتی می توانید اندازه دلخواه خود را بدست آورید.
  5. خوب حالا نوبت بافت کف و دوطرف کف پوش است که برای اینکار ما تعداد ۲۰ دانه اول را می بافیم و به مابقی دانه ها کار نداریم و بافتمان را برمی گردانیم و با بافتن سه زنجیره به رج بعد می رویم ۸ رج بعدی را به همین صورت می بافیم.
  6. رج ۲۲- به اول وآخر بافت یک پایه بلند اضافه می کنیم .یعنی اول رج سه زنجیره می زنیم و ودانه اول را با دو پایه بلند شروع می کنیم ،بعد دانه های بعدی هر دانه یک پایه بلند می بافیم و در انتها دانه آخر را دو پایه بلند می بافیم.
  7. رج ۲۳تا ۲۵-در هر دانه یک پایه بلند می بافیم .
  8. رج ۲۶-دوباره مثل رج ۲۳ یکی اول و یکی آخر رج اضافه می کنیم.
  9. رج ۲۷ و۲۸ - در هر دانه یک پایه بلند می بافیم.
  10. در اینجا بافت پاپوش تقریبا”به اتمام رسید. البته شما با توجه به سایز مد نظر خود می توانید تعداد رج ها را کم یا زیاد کنید.حالا با نخ و سوزن قسمت انتهایی پاپوش را از داخل کار می دوزیم. این شد اسکلت اصلی پاپوش .
  11. حالا برای تزئین پاپوش با رنگ متفاوت دور تا دور پاپوش را می بافیم(یک پایه کوتاه دو زنجیره دو دانه بعد یک پایه کوتاه،تا آخر کار.)

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس

آموزش بافت ۳ مدل پاپوش زنانه به صورت گام به گام + عکس


جلسه ششم:آموزش شنل

با استفاده از الگو و ارقام مختلف در مراحل آموزش بافت شنل این بخش می توانید برای سایزهای مختلف یک پانچوی شیک آماده کنید.

آموزش بافت شنل بافتنی زنانه و دخترانه

شنل یا پانچو بخشی از ست های زمستانی خانم هاست ، سوای آن دسته از شنل هایی که با پارچه ها دوخته می شوند هرخانم علاقه مند به هنر بافتنی با استفاده از الگو راهنمای بخش آموزش بافت شنل می تواند یک نمونه زیبای ببافد.

آموزش بافت شنل

سایزها:از بین اعداد داده شده عدد اول برای سایز Small و Medium باهم، عدد دوم برای سایز Large ، عدد سوم برای سایز XL/XXL و عدد چهارم برای ساز XXXL هست .

اندازهای نهایی:دور سینه 124-138-152-168 سانتیمتر.

طول: 44-47-50-53 سانتیمتر.

 آموزش بافت شنل

آموزش بافت شنل زمستانی شیک با دومیل 

وسایل لازم برای بافت شنل بافتنی با میل:

800-900-1000-1100 گرم کاموا.

میل گرد سایز 15 میلیمتری.

دکمه سه عدد. 

کاموا و میل مورد استفاده باید جوری باشد که با 7 دانه در 8 ردیف با مدل یک ردیف رو یک ردیف زیر دارای ابعاد 10*10 سانتیمتر باشد.  

نکات لازم برای بافت شنل بافتنی با میل: 

کاهش ها:تمام کاهش ها را در روی کار انجام دهید.

کم کردن قبل از علامت:یکی را نبافته بگیرید، یکی ببافید، نبافته را روی بافته ها بیاورید.

کم کردن بعد از علامت:دو تا یکی کنید. 

شروع بافت شنل بافتنی با میل

 107-119-131-143 دونه (این تعداد شامل 4 دانه در جلو برای لبه ها است) در میل های گرد 15 میلیمتری سربیاندازید. یک ردیف از پشت کار به رو ببافید سپس با کشباف ادامه دهید. البته 4 دانه اول و آخر به عنوان لبه هست و باید همیشه به زیر ببافید. کشباف را با سه تا زیر، سه تا رو ببافید و با 3 تا زیر تمام کنید. کشباف را ادامه دهید تا اندازه 20 سانتیمتر شود .

 

حالا با روی کار به شرح زیر ادامه دهید :

4 دانه ابتدائی و انتهایی را همواره به زیر ببافید. از زیر سه تا یکی کنید، 1 ژوته بزنید، سه تا از رو ببافید، فاصله بین را در 48-54-60-66 دانه تکرار کنید. یک ژوته بزنید، از زیر سه تا یکی کنید، یک ژوته بزنید، سه تا از رو ببافید، یک ژوته بزنید، از زیر سه تا یکی کنید، فاصله بین را در 48-54-60-66 دانه بعد تکرار کنید و با چهار دانه به زیر لبه تمام کنید .

 

حالا تعداد دانه ها 91-101-111-121 می باشد .

چهار علامت به شرح زیر در روی میل بگذارید:علامت یک بعد از 14-16-18-20 دونه، علامت دوم بعد از 34-38-42-46 دانه، علامت سوم بعد از 57-63-69-75 دانه، علامت چهارم بعد از 77-85-93-101 دونه، بعد از آخرین علامت 14-16-18-20 دانه باقی خواهد ماند .

با یک ردیف زیر یک ردیف رو ادامه دهید 4 دانه ابتدا و انتها را همواره به زیر ببافید .

وقتی اندازه کار 28 سانتیمتر شد، یک دانه در هر طرف تمام علامت ها کم کنید ( 8 دانه باید در طی این ردیف کم شود). عمل کم کردن را یک ردیف در میان به تعداد 6-7-8-9 بار انجام دهید (تعداد دانه های باقی مانده بعد از این کاهش ها 43-45-47-49). وقتی اندازه کار تقریباً 44-47-50-53 سانتی متر شد 4-6-1-3 دانه در طی یک ردیف از روی کار کم کنید (از 4 دانه لبه کم نکنید). تعداد دانه های باقیمانده 39-39-46-46. یک ردیف رو از پشت کار ببافید و با کشباف به صورت زیر ادامه دهید:

4 دانه ابتدا و انتها را همواره به زیر ببافید، سه تا رو، 4 تا زیر، فاصله بین را تکرار کنید و با سه تا رو تمام کنید و چهار دانه آخر را هم به زیر ببافید. وقتی اندازه کار 12 سانتیمتر شد، سه تا دانه رو را به چهار تا اضافه کنید و وقتی اندازه کش 20 سانتیمتر شد کار را شل تمام کنید. دانه های رو را از رو کور کنید و دونه های زیر را از زیر کور کنید .

دکمه ها را در محل مورد نظر بدوزید حتماً یک دکمه در بالا در محل شروع یقه قرار دهید و یک دکمه در پائین در مرز بین کش و بافت ساده قرار دهید. به دلیل اینکه دانه ها بزرگ هستند از فاصله بین دانه ی لبه سمت راست می توان به جای جا دکمه استفاده کرد .

آموزش بافت شنل

آموزش بافت شنل با الگو برای سایزهای مختلف