صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

صنایع دستی

بافندگی ومنبت و...

جلسه دوم :آموزش بافتنی ساده یا کشباف


بافتنی ساده یا کشباف از ساده ترین نوع بافت ها و به نوعی بافت پایه محسوب می شود. این نوع بافت معمولا برای انواع شال گردن، حاشیه کلاه، مچ آستین و هر جایی که شما میخواهید در کارتان جذب بدن باشد ، استفاده میشود. روش بافت کشباف به این صورت است که با استفاده از دو میل یک دانه از رو و یک دانه از زیر بافته می شود و با نام کش بافت نیز شناخته شده است. ساده ترین نوع کشباف ۱ دانه از زیر ۱ دانه از رو است . نوع دیگر کشباف ۲ دانه از زیر و ۲ دانه از رو است.

ابتدا به اندازه مورد نیاز سر بیاندازید . تعداد دانه هایی که سر می اندازید باید فرد باشد.

رج اول: ( یکی از رو، یکی از زیر) ببافید و تا آخر رج این عمل را تکرار کنید.

رج دوم : دانه هایی که از رو بافته شده از رو می بافیم و دانه هایی که از زیر بافته شده از زیر می بافیم . این کار تا پایان بافت تکرار میشود.


ابتدا دور سر کودک را با متر اندازه گیری کنید و روی میل دانه سر بیندازید.

۲٫ سپس به اندازه ۸ تا ۱۰ سانتی متر و یا تا جایی که قرار هست کلاه بر روی پیشانی قرار بگیرید، کشباف انجام دهید. (دو دانه رو، دو دانه زیر).

۳٫ رج اخر کش بافت رو باید تمام دانه ها را از زیر ببافید.

۴٫ در این مرحله برای زیباتر شدن کلاه می توانید به دلخواه خود رنگ نخ کاموا رو تغییر داده و بافت جو دانه را شروع کنید تا کلاهی با بافت دانه برفی داشته باشید.

۵٫ برای بافت جودانه باید رج اول را یک دانه زیر یک دانه رو ببافید و رج دوم را یک دانه رو و یک دانه زیر ببافید. یعنی برای شروع رج بعدی باید دانه هایی که در رج اول از رو بافته شده اند را از زیر ببافید و دانه هایی که از زیر بافته شده اند را از رو ببافید.

۶٫ بافت جو دانه را تا انتهای کلاه ادامه دهید و قسمت بالایی کلاه را با کوک زدن جمع کنید و یک منگوله برای قسمت بالایی کلاه بدوزید تا زیبایی کلاه بافتنی شما کامل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد